Isn't it wonderful when the person you knew becomes the person who means the world to you?

Måste bara skriva det här, något positivt i allt mörker.
Har suttit och smsat med Erica ett tag nu och tänkte berätta "historien om oss" då det är väldigt många av mina vänner som endast känner till henne till namnet och har undrat hur jag känner henne o.s.v. Vi gick i samma klass från lekis - trean, hon flyttade till Gotland från Dalarna och 4 år senare flyttade hon tillbaka igen. Under dem fyra åren var vi inte kompisar alls, det var inte det att vi ogillade varandra eller något men vi var totalt olika och umgicks nästan aldrig. I vilket fall så flyttade hon tillbaka till Dalarna för 7 år sen. Jag funderade inte över det eller tänkte på henne eller så, vi var ju inte kompisar. Sen, för snart ett år sedan, fick jag ett sms från ett nummer jag inte hade inlagt i mobilen. Det visade sig vara Erica. Visste inte hur jag skulle reagera eller så men jag svarade och sedan smsade vi ett långt tag innan vi bestämde oss för att träffas. Ville liksom se vem hon var nu för tiden och om allt gick bra så kanske det skulle visa sig att vi blev kompisar tillslut. Det blev vi också. Idag är hon en av dem som jag snacker mest med om saker, eftersom hon är precis som jag, vi är så lika, men på ett bra sätt. Hon har gått igenom mycket, precis som jag. Så det är väldigt lätt att snacka med henne. Hon är även en av dem roligaste jag vet, har inte tråkigt en sekund med henne och vad som helst kan hända när man är med henne. Jag är så sjukt tacksam idag att hon skickade det där smset för snart ett år sen. Och jag skulle göra vad som helst för henne, allt jag kan.

Kommentarer
Postat av: ISABELLE

Åh så himla fint skrivet Carro!

2012-04-25 @ 21:58:44
URL: http://isabelleolofsson.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida/blogg:

skriv din komentar:

Trackback