I'd rather spend my life regretting the things that I did then regretting that I didn't

När jag vaknade imorse var allt jag ville att dra täcket över huvudet och somna om. Sedan började jag fundera över hur mycket jag skulle ångra mig efteråt. Om det var värt det. Så jag gick till skolan ändå, inte för att inte missa någon lektion eller så utan bara för att få umgås med mina vänner. För det slog mig då att om exakt en månad så står jag på vagnen med min klass och väntar på att möta upp de andra klasserna och då är det för sent. För sent för att ångra sig och ta tillbaka alla de där dagarna jag stannade hemma bara för att jag inte orkade. För jag ångrar hellre att jag gick dit istället för att ångra att jag inte gjorde det. Det är så det är "our biggest regrets in life are not for the things we did but for the things we didn't do or didn't say..." precis så.
-
Ena halvan av mig kunde inte vara gladare över att vi snart slutar nian och ska få ta steget upp till gymnasiet, iallafall de flesta av oss. Men den andra halvan är rädd för hur det kommer bli. Rädd för att tappa kontakten med dem som betyder mest, för det är egentligen inte själva gymnasietiden jag fruktar. Det är som sagt att tappa kontakten med dem som för tillfället gör mina dagar bäst. Mina finaste. Åh vad jag älskar er, varenda en och jag vet inte vad jag skulle gjort utan er. På den fronten är jag så jävla lyckligt lottad, att jag hittat sånna underbara mäniskor.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida/blogg:

skriv din komentar:

Trackback