pulver hjälpte mig, verkligen

Kan inte sova. Jag tänker för mycket och när jag väl har börjat så är det omöjligt för mig att slappna av och sluta tänka. Tänker väl mest på skolan just nu, skolarbetet alltså... Jag hänger inte med riktigt, småsaker egentligen. Men även småsaker blir stora problem när det går för långt. Ligger efter i NO:n, SO:n, engelskan, bilden, spanskan och till och med idrotten. Spanskan har redan gått för långt för att jag ska ha någon chans att jobba upp till ett G innan skolavslutningen. Ärligt talat så skiter jag i den, men på något sätt ligger den ändå kvar där bak och stressar mig.
-
Det blir liksom för mycket på en gång och när det blir för mycket, då fungerar inte jag. Det blir kortslutning i hjärnan och negativa Carro tar över. Hon som skiter i allt, skolkar och bråkar. Den arga, sårade och krossade Carro. Hon som är jag men som jag kämpar så hårt med att trycka ut ur ramen så att hon tillslut försvinner helt från bilden. För då finns det plats för den glada och positiva Carro, det värsta är bara att den negativa sidan oftast är starkast, knuffar bort den positiva när hon är ur balans. Såfort hon lämnar en lucka, tar ett snedsteg och faller så är den negativa genast där för att ta hennes plats. Det jobbiga är att jag inte vet vem av dessa två personer jag är och vem av dom jag låtsas vara.
-
Jag använder båda som täckmantel. I olika situationer och jag är förvirrad. En sak vet jag iallafall, jag måste sluta tänka så mycket på saker. Men hur slutar man tänka på något som man tänker på även när man tror att man inte tänker på det? Som, även när allt är bra, alltid lyckas hitta någon svag punkt att sparka på, få en att falla. En gång till.
-
För vi lever alla med känslan att falla och på tomhetens botten står vi på toppen.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida/blogg:

skriv din komentar:

Trackback